EESTI GTAV.ee KOMMUUN
DevBlogid - Printable Version

+- EESTI GTAV.ee KOMMUUN (https://gtav.ee/foorum)
+-- Forum: Üldine teave (https://gtav.ee/foorum/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Arendus (https://gtav.ee/foorum/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Thread: DevBlogid (/showthread.php?tid=456)

Pages: 1 2


DevBlogid - Caupo - 04-17-2018

Kallis kommuun,

kuna alati ei suuda mingit patchi väljastada, aga siiski toimetame arendustega ning sooviksime anda sellest ka rohkem teavet, mille võrra meie mängijad ei oleks niivõrd pimeduses. Siis hakkame aeg ajalt tegema devblog'e kui jõuame.


Hetkesel perioodil valmistume suure patchi välja laskmist, mida kirjeldavad kõige paremini järgnevad kolm sõna: testimised, parandused ja viimistlused. Eelmisel nädalal panin kirja kõik arendused, mis said tehtud viimasest patchist ning märkisin ülesse asjaolud, mida on vaja üle testida. Esialgu testin üksi kõikvõimalikud asjad üle, mida annab üle testida ja seejärel teeme millalgi avaliku teadaande, mil otsime testimiseks meeskondi. Kuna järgmises arenduses on väga palju mitmemängija vahelisi featureid, siis nende meeskondade kokku panemine on äärmisel hädavajalik

Praeguseks olen jõudnud ainult üksikuid asju üle testida, tõenäoliselt suurim läbimurre selles osas toimub mingisugusel nädalavahetusel kui mul on rohkem aega (võimalik, et sel, kuid kindel pole).

Räägin ka pisut tulevikust ning järgnevatest plaanidest. Kindlasti üks tore uudis, mida paljudel on rõõm kuulda on nimelt, mõni tund tagasi GTMP meeskond teavitas, et nad lasid välja Voice Chat plugina Open Beta (https://gt-mp.net/forum/thread/4013-gt-mp-voice-beta/), mis töötab Teamspeak 3 baasil. Minnes tagasi meie kommuuni tasandile arendustega, siis peale üksi asjade üle testimist ja vigade parandust võtan ette refaktoreerimise (https://en.wikipedia.org/wiki/Code_refactoring). Lühidalt inimkeeli tähendab see koodi korrastust, mil selle toimimine ei muutu kasutajale ning kõik võimekused jäävad alles, mis oli enne koodi korrastamist. Lihtsalt mulle kui arendajale muutub edasine kommuuni arendamine kõvasti lihtsamaks, kiiremaks ning mille kõige käigus tekib vähem vigu mängijatele.
Peale refaktoreerimise osa paneme testijate meeskonnad tööle ning käime üle vajalikud osad, mis on seotud mitme mängijaga toimingutel. Samal ajal ka tõenäoliselt teavitame patchi kõikidest arendustest.

Kui see osa on tehtud, siis mingi aeg tõenäoliselt püüan ka luua tervele kommuuni kodulehele, foorumile kui ka UCP'le täiesti uue kutsuva ning sõbraliku disaini ning kui testimised on kõik ladusalt möödunud ja vead parandatud, siis valmistume serveri taasavamiseks.



See on kõik esimeseks devblog'iks. Loodame, et saite siit kasulikku informatsiooni hetkesest arenduse olukorrast.
Loodame, et ootate põnevusega järgmist. Wink


RE: DevBlogid - Caupo - 05-01-2018

Tere jälle kallid mängijad

Nagu eelmisest devblogist võis välja lugeda, siis me valmistume uue patchi väljatulekuks. Viimase kahe nädala jooksul eelmisest devblogist olen käinud üksi asju üle testimas, mille käigus olen leidnud hunniku vigu ning valdava enamuse neist ka parandanud. Testimise käigus nägin ka veel mõningaid pisikesi puudujääke, mis aga annavad mängijatele paremini infot edasi, seega on lisandunud ka täiendusi pelgalt vigade parandusele.
Testimise nimekirjas olen saanud valdava enamuse kirja pandud asju üle testitud ning järgneva nädala-kahega üritan saada ka viimase hunniku asju üle testitud nii palju kui saab ja ka nende käigus välja tulevad vead parandada.

Lisaks väike heads-up. Nimelt kui tulemegi uue patchiga välja, siis seda hetkese seisuga GTMP Open Beta versiooniga (https://gt-mp.net/file-downloads/). Kui eelmine nädal hakkasin asju üle testima, siis mul GTMP Stable versiooni client hakkas täiega jupsima. Crashis peale 30 sekundit IG olemist, seega see tegi testimise võimatuks ja uuendasin serverifailid kui ka Clienti failid Open Beta versioonile.
Nii palju kui hetkel ise seda GTMP Open Beta Clienti versiooniga olen testinud, siis jookseb see kõvasti paremini. Selline random väiksed hangumised on vähemaks jäänud ning kui hangubki sõidu ajal näiteks mingil hetkel, siis ei hangu enam nii pikalt. Seega mänguelamus on sujuvam.

Kui kõik väga hästi läheb, siis järgmise 7 päeva jooksul peaksin saama kõik üksinda võimalikud asjad testitud ning parandatud ja siis hakkan refaktoreerima (link eelmises devblogist mida see tähendab kui soovi) ning kokku panema testijate meeskonda.
Disainiga pole veel jõudnud tegeleda, millest eelmises blogis oli juttu.

See on selleks korraks kõik, jääge põnevusega ootama järgmist. Wink


RE: DevBlogid - Caupo - 05-15-2018

Tere jälle kallid mängijad

Esimese asjana tahan kohe kindlasti teile kõigile suviseid kevadpäevi soovida, mida me siin kõik viimased 2 nädalat oleme nautinud.

Ja ega arendusgi pole jäänud selle kõige pärast varju. Suur rõõm on teavitada, et kõik asjad, mida üksi sai testida on nüüdseks üle testitud, parandatud ja uuesti testitud, veendumaks asja korrasolekus! Shy
Kuna testimine sai siin ühele poole paar päeva peale eelmist devblogi, siis oli hunnikus vaba aega (nii palju kui ilma nautimisest alles jäi) ja tahtsin teha midagi silmale kena ja visuaalset.
Seega hakkasin tegema UCP'le ja foorumile uut disaini (foorumioma te kindlasti praegu juba näete).

Show ContentUCP disainist pilt. Kliki paremale ääres olevale SHOW CONTENT nupule.:

Kui näete UCP või foorumi disaini osas mingeid kohti, kus mingi asi tiba viltu või nö "out-of-place", siis andke teada. Disain sai tehtud resolutsiooniga 1920x1080, seega võib juhtuda, et osadel resolutsioonidel hetkel on veel mingeid viperusi. Aga midagi näete, siis pange bugtrackeri koos pildi lingiga report ja vaatan üle ning teen korda. Wink
Põhjus miks UCP disain sai uuesti teha oli nimelt vana disainiga kui olid kuskil alamlehel ja tahtsid kuhugi minna, siis pidid minema selleks esilehele ja seejärel sinna kuhu tahad minna kuna kõik nupud olid esilehel. Kuna UCP meenutab rohkem infosüsteemi kui tavalist kodulehte, sest sellel on hunnikus alamlehti ja nuppe, siis kasutajamugavust saab tõsta sedaviisi kui kõik vajalikud viidad on kogu aeg ekraanil olemas ja igalt alamlehelt olles kättesaadavad. Kõige rohkem uue UCP disaini üle rõõmustavad tõenäoliselt adminid kuna neil on seal ka hunnikus muid tööriistu, mille kasutamine uue disainiga muutub mugavaks ja vähem ajakulukamaks.

Järgmisteks tegevuseteks on plaanis:
- Luua teadaanne vajalike juhenditega testijaks astumiseks.
- Luua nimekiri uutest feature'test, mille testimiseks on vaja 2'te või enamat mängijat.
- Luua nimekiri uutest feature'test, mis sai mul küll üksinda üle testitud, kuid kunagi ei tee paha uuesti üle käia.
- Koostada Patch, kus on siis kirjas kõik uuendused, mis on tulemas.
- Koodi refaktoreerimine (hakkan sellega tegelema paralleeli üleval mainitud tegevuste kõrvalt).

Testijate teadaande postituse üritan ära teha selle nädala jooksul. Kui hästi läheb ja jõuan, siis ka Patchi nimekirja koostamine.

Loodame, et see devblog oli kõvasti huvitavam kui eelmised 2. Smile


RE: DevBlogid - Caupo - 06-05-2018

Osad kindlasti teavad, osad mitte, aga GTMP müüdi siin nädal-kaks tagasi kolmandale osapoolele maha, kelle reputatsioon pole just kõige parem ja kes on eelnevalt seotud olnud kahtlaste tegevustega nagu teiste DDoSimistega, ise DDoSi teenust pakkunud inimestele raha eest. Ja paljude kahtlus on, et ta järgmise GTMP uuendusega paneb sinna koodi kaasa mingi koodiosa, mis teeb mängijate arvutist ka DDoSimis masinad.

Sellele vaatamata, me kindlad olla ei saa kas see nii ka läheb, kuid me ei hakka riskima ja hakkasime ka tiba väljapoole vaatama, mis meie võimalused on ja leidsime hetke seisuga RageMP, millel pole ka FPS'i tõksumise probleemi ja sync kõvasti etem nüüdseks kui see GTMP'l. Täpsemalt võimaluste kohta ma hetkel tagasisidet anda ei oska, kuid see on kõige järele proovimise asi, siiani ma ainult head neist kuulnud. Ja RageMP meeskond laseb nii palju kui olen vaadanud, siis iga paari nädala tagant uuendusi välja, võrreldes GTMP'ga kes lasi 1-2 korda aastas midagi asjalikku välja.

Sellega seoses hetkel testijate testimine lükkub tiba edasi ja ka patchi avalikustamine. Hetkel siis hakkan tegelema GMi ümber portimisega RageMP'le ja kui see valmis, siis käin proovin korra IG käia ja kui põhiasjad uuel platformil toimivad, siis kohe annan ka testijatele ligipääsu.

GM'i enda kohaselt (kui võtta GTMP platformi poolest siis) asjad on muidu valmis ja ootavad suuremat seltskonda testima, eelmine või üleeelmine nädal sai kiire test tehtud 2 adminiga mitme inimeste featured pealiskaudselt üle käidud, mille käigus tuli välja vigu, mis said ka parandatud. Kuid jah kuna platform erineb, siis vaja kõik üle testida kuna mõningad funktsioonid ei pruugi nii töötada RageMPs nii nagu nad toiminud GTMP platformil.

Usun, et portimisega ei lähe üle 1-2 nädala, võib ka alati kiiremini minna. Sõltub kuidas töö ja muude tegemist kõrvalt aega üle jääb.

Senikaua võite ise omale RageMP alla tõmmata ja mõningaid servereid seal proovida ning asjaga tuttavaks saada. Smile

Vabandame, et asjad niiviisi veninud,
GTAV.ee meeskond


RE: DevBlogid - Caupo - 06-19-2018

Tere jälle kallid mängijad

Eelmises devblogis sai räägitud, et hakkame portimisega tegelema RageMP'sse. Nüüdseks on siis järg jõudnud sinnani, kus olen käinud terve GM'i üle. Vahetanud välja kõik funktsioonid uuele platformile ning lõin ka selle portimise käigus GM'ile oma vaheliidese, mille tõttu kui peaks veel tekkima C#'i platformidele portimise vajadus, siis järgmine tuleb sedavõrd kiirem.
Kuid kuna platformis on ühe funktsiooniga nii suur struktuuri muudatus, siis tuleb ~8500 rida server-side koodi kõik lahti lahata ning eraldi funktsioonidesse paigutada. Mul oli küll refaktoreerimine plaanis kui testimise avaks, kuid nüüd olen ma seda sunnitud tegema selle struktuuri muudatuse tõttu. Seega kohati on hea, kohati halb. Hea, et saab asja korda, halb kuna kulub rohkem aega.

Ahjaa üks asi veel, nimelt testimine ja testijad. Kes veel soovib testijaks astuda, siis selleks on võimalik veel astuda kuniks me pole testimist avanud.

Järgmise korrani Wink


RE: DevBlogid - Caupo - 07-03-2018

Tere jälle

Väga vabandan, kuid pole eriti aega leidnud viimase 2 nädala jooksul GTAV.ee jaoks . Jaanipäevad ja muud isiklikud sündmused vahele tulnud. Nädala pärast peaks kõik asjad maha rahunema ja siis peaks rohkem aega olema ja asja lõpule viia.
Portimine on muidu jõudnud viimasesse lõpufaasi. Server-side koodi poolelt on kõik ümber porditud ja osalt ka client-side, kuid nüüd on jäänud viimased ~8000 rida koodi, mis on puhtalt client-side osa. Ja kuna client-side poolel on pole teatuid funktsioone, mis oli GTMPs aga RageMP's pole, siis pean ise vaheliidese selle jaoks ehitama. Ja see omakorda nõuab väga suurt struktuuri muudatust, mis võtab tiba rohkem aega kui alguses oskasin ette näha. Tõenäoliselt annaks 2-3 tööka päevaga asi ära teha, aga enne vaja selleks aega leida.

Järgmise korrani Shy


RE: DevBlogid - Caupo - 07-18-2018

Tere

Suutsin vahepeal GM'is Client-side portida aga mitte palju, kuid tegin kiire ülevaate palju mida vaja ringi on teha. Hetkel mis välja tulnud, siis igast kasutaja sisestused tekstikasti kaudu (see kus must läbipaistev layer tuli ekraanile peale ja keskele tekstikast) seda RageMPs pole ja vaja CEFile ringi viia. Kuid kuna sellega saab infot kätte teistpidi, siis peab suht palju koodi ringi kirjutama uuele lähenemisele. Ja teine asi, mida RageMPs ma pole näinud siiani on menüüde handlimine (see mis oli riietepoes näiteks) seega kõik säärase väljanägemisega menüüd tuleb ka CEFile ringi kirjutada. Ja nende ümber kirjutamine on väga pikk, tülikas ja ajakulukas töö.

Igatahes hetkene fookus on portida kõike muud va üleval mainitud. Kui lihtsamad asjad ja funktsioonid on ringi kirjutatud, siis hakkan alles neid kahte suuremat tööd ette võtma.
Seega hetkene prognoos on kui hästi läheb augusti algus või kui halvasti siis septembri alguses saaks ehk asja valmis.

Kuulmiseni Shy


RE: DevBlogid - Caupo - 07-31-2018

Tere jälle

Suutsin vahepeal veel portida ja sain igasugu funktsioonid ümber porditud (va. 3 funktsiooni, aga seda saab alles siis portida kui saan terve asjaga ühele poole ja hakata sisselogima et seda testida). Kõik asjad on veel üle testimata, kuid teoreetiliselt peaks toimima kui kõik toimib nii nagu wikis on öeldud.

Seega nüüd hetkene etapp on jõudnud sinna kus hakata seda suurt tüütut kolakat hakata ümber portima, mis on seotud kasutaja input'i saamine ja menüüsid hakata uuele süsteemile ehitama (see kuidas menüüd ehitada veel ei tea, pean mingi päev maha istuma ja selle üle mõtisklema tugevalt.). Kuid kuna see on väga suur töö, siis ei oska öelda palju sellega minna võib.

Lisainfoks nii palju siis olen suutnud oma eelmise puhkuse nädala jooksul õnneks kõik esmavajalikud toimetused ära teha, mis tahtsin teha, mis mu peale kuhjusid. Seega nüüd ajaliselt kergem ja hetkene nädal ka veel puhkust. Ainuke downside on see, et rõve palav on ja aju ei tööta selle tõttu nii hästi. Aga eks ole näha, ma annan endast parima.

Peatse kuulmiseni Shy


RE: DevBlogid - Caupo - 08-14-2018

Tere

Pole jõudnud vahepeal üldse tegeleda. SnJis olevad draamad ja arendajate lahkumised võtsid kogu aja vahepeal ära. Stabiliseerin seal olukorra ära ja siis hakkan uuesti GTAV'ga tegelema. Paar mõtet muidugi portimisega seoses on veits vahepeal tulnud jooksu pealt, kuidas miskit teha, aga midagi praktiliselt pole edasi veel teinud viimase 2 nädala jooksul.

Sorry, et seekord polnud edasiliikumist.


RE: DevBlogid - Caupo - 08-29-2018

Tervist

On palju rõõmsaid uudeisid. Praeguseks hetkeks olen saanud kõik peale menüüde ümber porditud. Ja uues platformis olen juba ka serveris korra käinud. Mis ma aga serveris käimise koha pealt nägin, siis osad funktsioonid, mis on RageMP küll GTANetwork API kaudu välja andnud ei ole implementeeritud, kuna warning teated tulevad sellest serveri konsooli. Seega peab peale portimist terve GMi üle testima.

[Image: 271wWwS.jpg]

Lisaks hetkeseisul on ka CEF browser ümber porditud, kuid tundub, et kuskil on ikka viga sees kuna sisselogimisakent ei tulnud CEF'iga ette.
Samuti on menüüde osas uudiseid, et võib olla ei peagi neil tervet strukuuri ringi tegema kuna leidsime ühe library, kuid kindlat vastust öelda ei saa kuna pole jõudnud seda uurida veel.

Seega long story short:
- Testida ja portimisest tulevaid vigu parandada, et saaks sisselogida
- Menüüd ümber portida

Ja kui ülevalolevad asjad tehtud, siis saame kõik kenasti uuesti testima ja mängima. Shy